افزایش تولید و گسترش واحدهای تولیدی، اولویت ما در سال جاری و آینده است.

 

ایسنا/خراسان رضوی رئیس یک شرکت دانش‌بنیان از دانشگاه صنعتی سجاد گفت: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین نام‌گذاری شد اولویت ما در سال جاری و سال آینده افزایش تولید محصولات و گسترش واحدهای تولیدی است.

عباس گلمکانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص هدف از تاسیس شرکت دانش‌بنیان مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه  صنعتی سجاد، اظهار کرد: تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تجاری‌سازی ایده‌هایی که در نهایت به محصول تبدیل شده ایجاد می‌شوند. شرکت دانش‌بنیان مهندسی برق و الکترونیک سجاد پیش از اینکه ماهیت یک شرکت دانش‌بنیانی داشته باشد، مرکز تحقیقات دانشگاه صنعتی سجاد بود.

وی افزود: اما امروزه با ۳۰ سال سابقه فعالیت و با به کارگیری جمعی از اساتید و دانشجویان توانسته‌ایم ۲ ایده را به محصول دانش‌بنیانی تبدیل کنیم که نیاز امروز بازار است و تقاضا برای آن‌ها وجود دارد.

گلمکانی که خود فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی شریف است، به معرفی دو محصول سپهتن و سیپاد پرداخت و بیان کرد: محصول سپهتن سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان است که برای حمل و نقل مسافر و بار بین شهری طراحی شده است. در خودرو نصب شده و دوربین به آن متصل می‌گردد، در این سامانه گواهینامه راننده ثبت و با توجه به سامانه ردیابی امکان اتصال به سامانه هوشمند خودرو را دارد که اطلاعات خودرو نیز در این سامانه ثبت خواهد شد و این اطلاعات را به سرورهای پلیس و راهداری نیز مخابره می‌کند.

وی ادامه داد: سامانه سپهتن نیز یک سامانه سخت‌افزاری است که نظارت آنلاین بر راننده خواهد داشت. چراکه سرعت و میزان ساعات رانندگی را کنترل می‌کند. همچنین باید توجه داشت که رانندگان باید حداکثر ۹ ساعت مشغول به کار باشند و این محصول در کاهش تصادفات به میزان قابل توجهی موثر است.

رئیس شرکت دانش‌بنیان مهندسی برق و الکترونیک سجاد با معرفی دیگر محصول این شرکت که سیپاد نام دارد، عنوان کرد: پروژه سیپاد برای حمل‌ونقل بار و مسافر درون شهری طراحی شده و هدف آن اختصاص سوخت و با توجه به پیمایش هر خودرو است که در کاهش قاچاق سوخت می‌تواند تاثیر مطلوبی داشته باشد و هدفمندی یارانه‌های سوخت می‌تواند بر این محصول اجرا شود.

ادامه مطب در سایت ایسنا