ماشین های الکتریکی ۱ و ۲
در این طراحی حفاظت به کار رفته همه جانبه بوده و انواع مشکلاتی که یک دانشجو ممکن است در حین آزمایش با آن روبرو شود بررسی شده و تدابیر حفاظتی لازم برای آن در نظر گرفته شده است.
سیستم علاوه بر تابلوی اصلی شامل دو قسمت جانبی می باشد که شامل میز بار مقاومتی و دو اتوترانس(تکفاز و سه فاز) می باشد که به دلیل حجم زیاد آنها به صورت جانبی در کنار میز اصلی قرار می گیرند.
سیستم شامل قسمت های متفاوتی به شرح زیر می باشد:
۱)فیوزهای اصلی
۲)کلید قطع اضطراری
۳)بخش AC و وسایل اندازه گیری(شامل ولتاژهای ۲۲۰ و ۳۸۰ ولت و آمپرمتر,ولتمتر و واتمتر AC)
۴)بخش DC و وسایل اندازه گیری(شامل ولتاژهای ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت ثابت و ۰_۱۱۰ و۰_۲۲۰ ولت متغیرو آمپرمتر وولتمتر DC)
شبکه برق شهر و همچنین جهت داشتن یک ولتاژ ثابت ۳۸۰ ولت برای آزمایش مربوط به موتور سه فاز آسنکرون)
۶)بخش نمایش(Display)تاکومتر و ترکومتر
۷)بخش حفاظت الکترومکانیکی(شامل میکرو سوئیچ های داخلی اتوترانس ها و بیمتال ها جهت حفاظت از موتور در هنگام راه اندازی و اضافه بار)
۸)سیستم جانبی بار(تک فاز و سه فاز) و اتو ترانس (تک فاز و سه فاز)
۹)شاسی (شامل مسیر ریلی موتورها و ماده پلاستیکی فشرده جهت کوپل موتورها)