درایور پایدار کنترل دور موتورهای DC

 

کارفرما : دانشگاه فردوسی مشهد

زمان : ۱۳۷۴

این سیستم جهت تست کاربراتور انواع خودرو طراحی و ساخته شده است. این دستگاه انرژی مورد نیاز برای چرخش موتور جهت تست سرعت تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه برای بارهای متغییر تا بار کامل ثابت نگه­داشته می­شود. با کنترل مناسبی که در سیستم پیش­بینی شده است حداکثر تغییرات فقط یک دور می باشد. این سیستم بارها از سیمای جمهوری اسلامی نمایش داده شد و تحسین کارفرما را به همراه داشته است. این سیستم قابلیت تحویل تا ۸۰۰ آمپر DC به مصرف­ کننده را دارد.


 

سیستم اتومات جوش رینگ

 

کارفرما : دانشگاه فردوسی مشهد به سفارش شرکت مگا­موتور

زمان : ۱۳۷۴

برای اولین بار نمونه­ ی اتوماتیک این سیستم توسط این مرکز طراحی و ساخته شد. با به‎کارگیری این سیستم می­توان انواع رینگ­ های اتومبیل را به صورت اتوماتیک جوش داد. سیستم فرمان به صورت کاملاً اتوماتیک می باشد. خطای حاصل در اندازه زاویه جوش رینگ­ های مختلف کمتر از %۰.۱ می ­باشد. این مقدار خطا در مقایسه با سیستم­ های مکانیکی قبلی که بیش از %۴۰ بوده است بسیار مطلوب می ­باشد. کلیه قسمت ­های این سیستم اعم از الکترونیک، مکانیک و پنوماتیک توسط این مرکز طراحی و ساخته شده است. کیفیت جوش ­های انجام شده توسط این سیستم بسیار بالا بوده و برای اولین بار توسط استفاده از این دستگاه­ ها بود که رینگ­ های تولیدی از نظر کیفی در سطح رینگ­ های تولیدی در کشورهای صنعتی قرار گرفت.

 


 

سیستم اتوماتیک کنترل دما و رطوبت

 

کارفرما: شرکت ماکارونی رشته به رشته

زمان: ۱۳۷۷

این سیستم در دو حالت اتوماتیک و دستی دما و رطوبت را در تونل‎های پخت ماکارونی کنترل می کند. اصولاً در مواردی که نیاز به کنترل دما و رطوبت باشد می‎توان از این سیستم استفاده کرد. به دلیل ویژگی های خاص کارخانجات تولید ماکارونی توسط ترکیبی از سیستم الکترونیکی و پنوماتیکی انجام شده است. با ارسال فرامین در زمان‎های معین به دریچه‎های بخار و شیر آب گرم رطوبت و دما کنترل می شوند. این سیستم با استفاده از پردازشگر داخلی قابلیت اتصال به کامپیوتر مرکزی و ارسال اطلاعات و فرامین را دارد.

 

 

 

سیستم کنترل توزین مواد بسته بندی شده

 

کارفرما: کارخانه شوکو پارس تهران

زمان: ۱۳۷۹

این سیستم به منظور افزایش دقت و کاهش خطای توزین طراحی و ساخته شده است. کلیه سیستم‎های توزین خطوط تولید توسط یک سیستم مرکزی نظارت می شود. هر‎گونه خطا در وزن بسته‎بندی‎ها به مرکز کنترل به صورت هم‎زمان اطلاع داده می شود و کارشناس مربوطه در محل تولید اصلاحات لازم را انجام می‎دهد. این پروژه برای کنترل کیفیت ۱۶ خط تولید مجزا به کاربرده شده است، لیکن کنترل را می‎توان برای هر تعداد خط تولید انجام داد. این سیستم از کارایی بسیار بالایی برخوردار بوده و کار با آن بسیار راحت و نیاز به فرد متخصص ندارد و با آموزش چند ساعته هر فردی می‎تواند با سیستم کار کند.