ماشین های الکتریکی ۱ و ۲
در این طراحی حفاظت به کار رفته همه جانبه بوده و انواع مشکلاتی که یک دانشجو ممکن است در حین آزمایش با آن روبرو شود بررسی شده و تدابیر حفاظتی لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

سیستم علاوه بر تابلوی اصلی شامل دو قسمت جانبی می باشد که شامل میز بار مقاومتی و دو اتوترانس(تکفاز و سه فاز) می باشد که به دلیل حجم زیاد آنها به صورت جانبی در کنار میز اصلی قرار می گیرند.

سیستم شامل قسمت های متفاوتی به شرح زیر می باشد:

۱)فیوزهای اصلی

۲)کلید قطع اضطراری

۳)بخش AC و وسایل اندازه گیری(شامل ولتاژهای ۲۲۰ و ۳۸۰ ولت و آمپرمتر,ولتمتر و واتمتر AC)

۴)بخش DC و وسایل اندازه گیری(شامل ولتاژهای ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت ثابت و ۰_۱۱۰ و۰_۲۲۰ ولت متغیرو آمپرمتر وولتمتر DC)

شبکه برق شهر و همچنین جهت داشتن یک ولتاژ ثابت ۳۸۰ ولت برای آزمایش مربوط به موتور سه فاز آسنکرون)

۶)بخش نمایش(Display)تاکومتر و ترکومتر

۷)بخش حفاظت الکترومکانیکی(شامل میکرو سوئیچ های داخلی اتوترانس ها و بیمتال ها جهت حفاظت از موتور در هنگام راه اندازی و اضافه بار)

۸)سیستم جانبی بار(تک فاز و سه فاز) و اتو ترانس (تک فاز و سه فاز)

۹)شاسی (شامل مسیر ریلی موتورها و ماده پلاستیکی فشرده جهت کوپل موتورها)